Dobre zasady symulacji biznesowej
Gry oraz specjalne zadania dla kadry kierowniczej muszą posiadać zapisane zasady dla graczy. Prowadzący szkolenia często mówią mi, że ciężko jest wymyśleć ciekawą historię do gry lub symulacji. Wymagane jest duże doświadczenie oraz umiejętność analitycznego myślenia.
Dobre zestawy reguł postępowania w czasie gry muszą być niezbyt długie oraz zrozumiałe. W niniejszym wpisie przedstawiam przykład dobrze skonstruowanych instrukcji symulacji dla biznesu. Początek ma taki: celem osób biorących udział w grze jest zbudowanie mostu, po którym bez problemu przeprawi się samochód z obciążeniem. Dowiedziałem się tego, wtedy gdy odnalazłem w sieci ten poradnik:
Logistyczne Gry Menedżerskie
Niżej dalszy ciąg efektywnie sformułowanego zbioru zasad do gry decyzyjnej:
1. Budowlę można montować tylko z przyniesionego przez trenera sprzętu.
2. Most nie powinien wykorzystywać innych twardych lub miękkich przedmiotów (np. ściany, drzwi itp.). Przeprawa nie może być też zaczepiony lub wspierany z góry na przykład sznurkiem albo członka grupy. Powinien leżeć całkiem samodzielnie na podłożu.
3. Auto musi być przemieszczony poprzez popychanie. W trakcie transportu powinien jechać przednimi i tylnymi kołami po budowli.
4. Pojazd powinien być przemieszczany na moście w taki sposób, aby zawsze był min. 40 centymetrów nad podłogą.
5. Zabawkowy TIR powinien być przetransportowany na moście przez dokładnie jedną osobę z grupy. Transport liczymy od ustawienia zabawkowego TIRa za miejscem pokazanym przez szkoleniowca prowadzącego grę. Przemieszczenie ma swój koniec po przejechaniu znaku STOP. Następnie zabawkowy TIR będzie dalej stać bez pomocy graczy na budowli więcej niż 10 sek.
6. W momencie, gdy konstrukcja mostu zostanie zmieniona, jednakże samochód zostanie przetransportowany po jezdni w taki sposób, aby w każdym momencie przejazdu znajdował się min. 50 cm nad ziemią, gra jest zakończona z pozytywnym wynikiem.
W kolejnym wpisie na moim blogu zaprezentuję instrukcje do kolejnej gry decyzyjnej.
Stanisław Husarz
Redaktor tej notki jest absolwentem wydziału iberystyki Uniwersytetu Rzeszowskiego i studiów podyplomowych z obszaru promocji i reklamy. Posiada tytuł Mistrza Odnowy Beavioralnej HIR. Rozwija swoją firmę w Gdynii. Od dziewięciu sezonów szkoli i opracowuje badania odnoszące się do zarządzania czasem w sektorze „przemysł lekki”.
TAGI:
Gry Menedżerskie
Warsztaty miękkie
Gry licencjonowane
Delegowanie
Lean games
Negocjacje
Firmy szkoleniowe
Licencje dla szkoleniowców