Informacja zwrotna w symulacjach na szkoleniu
Podczas gier decyzyjnych potrzeba poświęcać dużo uwagi kontaktu zwrotnego i wskaźników osiągniętych rezultatów w grupie uczestnikow. Na tym blogu opiszę, kiedy to stosować.
Co nam daje informacja zwrotna? Eksperci twierdzą, że przekazuje informacji w obszarze postaw, podejmowanej aktywności oraz umiejętności ocenianego uczestnika zaangażowanego w szkoleniu - i czyni to w bardzo wysublimowany sposób. Dany uczestnik utrzymuje dość konstruktywny poziom zaufania do siebie, wykonywanej aktywności zawodowej oraz obserwatora, który ocenia podwładnego. Obserwator nakłania ocenianego do kolejnego wysiłku na drodze do doskonałości. Przeczytaj tutaj: Gry Biznesowe - Artykuły
Dobrym ćwiczeniem na spostrzeżenie, kiedy powinno się udzielać komunikat zwrotny, bywa przeanalizowanie, w jaki sposób się komunikujemy - chodzi o polączenie feedbacku z wzmacnianiem relacji interpersonalnych w odniesieniu do trzeciej potrzeby w drabinie Maslova.
Otrzymasz dokładne wskazówki pomagające w formułowaniu informacji zwrotnych, gdy organizujesz symulację biznesową.
Chcesz wiedzieć jak reagujesz na feedback? Odpowiedz na pytania.
- Aktywnie wsłuchujesz się w opinię coacha w zakresie własnego zachowania?
- Ze szczegółami analizujesz, o czym jest wymiana zdań, próbując postrzegać sytuację oczami tej właśnie pozycji w tym dialogu?
- Dostrzegasz dobre oraz ujemne elementy zmiany własnego zachowania?
- Uważnie rozmawiasz o tym, co sądzisz o opinii twojego rozmówcy?
- Razem z napotkanym dyskutantem planujesz kolejne działania?
- Pytasz o poprawę działań, kiedy uznajesz to za korzystne?
- Dziękujesz za informację zwrotną?
Próbuj być naprawdę uczciwy wobec siebie. W wielu sytuacjach będzie równie dużo myśli na „nie", w porównaniu do tak. Odwracając role, łatwo zdać sobie sprawę z wielu problemów w przyjmowaniu feedbacku.
Inna ważna sprawa: czy dobrze jest odbierać niepersonalnie zastrzeżenia co do zachowania? Dalej prezentuję zestaw rad.
Dbaj o swój dobry nastrój.
Słuchaj.
Patrz na rozmówcę, który przemawia do ciebie.
Nie krytykuj.
Nie przekonuj nikogo, że ktoś jest niekompetentny.
Nie dowcipkuj.
Nie zmieniaj wypowiedzi.
Nie zmieniaj tematyki dyskusji.
Nie dopatruj się wrogich motywacji.
Potwierdź, kiedy zauważyłeś twój problem w porozumieniu.
Witold Tuwim
Autor tego postu jest absolwentem kierunku socjologii Uniwersytetu Śląskiego i studiów podyplomowych z dziedziny polityki gospodarczej państwa. Posiada licencję Konsultanta Odnowy Beavioralnej JCJ. Po studiach osiadł w Siemianowicach Śląskich. Od dwunastu sezonów uczy i pisze gry odnoszące się do telemarketingu w branży „rekrutacja i doradztwo personalne”.
SŁOWA KLUCZOWE:
Gry Team building
Treningi miękkie
Gry komputerowe
Zarządzanie
Symulacje Six Sigma
Planowanie strategiczne
Certyfikacja trenerów
Ćwiczenia dla instruktorów